4.februārī, norisinājās uzņēmējdarbības uzsākšanas konkursa vidusskolēniem un studentiem “Bizness 24h” 2021 1. kārta. Konkursā dalībai sevi pieteica un aktīvi darbojās aptuveni 700 vidusskolēni un studenti no visas Latvijas, kuri pirmās kārtas ietvaros radīja risinājumus Tet gadījuma izpētes situācijai, lai noskaidrotu, kuri 300 veiksmīgākie un prasmīgākie konkursa dalībnieki turpinās cīņu 2. kārtā. Konkursa norise šogad tiek organizēta attālinātā formātā, ievērojot visus valstī noteiktos epidemioloģiskās drošības pasākumus.
Pirmās kārtas ietvaros dalībnieki risināja īpaši šī gada konkursam radītu case study jeb gadījuma izpētes uzdevumu, kuru veidoja konkursa organizatori sadarbībā ar tehnoloģiju un izklaides uzņēmumu Tet. Divpadsmit stundu garumā dalībnieki iepazinās un analizēja tiešraides laikā sniegto informāciju, lai piedāvātu savu gadījuma izpētes risinājumu. Visas konkursa dalībnieku komandu izstrādātās un piedāvātās idejas gadījuma izpētes ietvaros tika nodotas Tet pārstāvjiem, lai uzņēmums iepazītos ar tām un izvērtētu to ieviešanu. Tet Korporatīvās attīstības direktors Viktors Toropovs konkursa organizatoriem minēja, ka uzņēmums vienmēr ir bijis atvērts sadarbībai ar akadēmisko vidi, līdz ar to uzskata, ka jauniešu ģenerētās idejas ir vērtīgs skatu punkts iedvesmai jaunu produktu radīšanai. Uzņēmuma pārstāvis norāda, ka vislielākais gandarījums no šādas sadarbības ir iegūstams tad, ja paši dalībnieki norāda, ka šādu praktisku izaicinājumu risināšana veicina teorijas pielietojumu ikdienā un ļauj labāk iepazīt uzņēmuma ikdienas procesu, un gūt pieredzi turpmākai nākotnei.
Gadījuma izpētes metode ļauj dalībniekiem iepazīties ar reālu informāciju par uzņēmuma līdzšinējām biznesa aktivitātēm, analizēt pieejamo informāciju un finanšu datus, lai nonāktu pie savas unikālās idejas problēmas risinājumam. Šī metode ļauj komandu dalībniekiem iejusties uzņēmuma vadītāju un konsultantu lomās, simulējot stratēģijas izstrādes procesu, veicot reālus finanšu aprēķinus, kā arī plānojot mārketinga un komunikācijas aktivitātes. Šajā kārtā tika pārbaudīta dalībnieku prasme sastrādāties komandās un to zināšanas par uzņēmējdarbību. Konkursa dalībnieku komandas visbiežāk savās fināla prezentācijās iekļāva idejas par jaunu produktu radīšanu jauniešu segmenta sasniegšanai. Visbiežāk tika minētas tādas idejas kā jaunu izklaides aplikāciju izveide un virtuālās realitātes izmantošana piedāvātajos produktos.
Pēc nu jau mazāk kā divām nedēļām līdz 100 vislabāk sevi pierādījušās komandas turpinās cīņu par “Biznesa guru 2021” titulu. Aptuveni 2 mēnešu garumā konkursa dalībnieki tiks aicināti izmēģināt savus spēkus reālajā biznesa vidē, izmantojot šajos apstākļos tik aktuālo e-komerciju. Šajā kārtā tiks vērtēta komandu sadarbība, radošums, neatlaidība, komunikācijas prasmes, spēja pielietot jau esošus rīkus un iedziļināties problēmu būtībā. Taču tikai divdesmit piecas komandas, kuras sevi vislabāk parādīs otrajā kārtā, tiks pie iespējas prezentēt savu paveikto rezultātu konkursa fināla žūrijai.
“Bizness24h” ir Latvijā lielākais ikgadējais biznesa simulāciju konkurss vidusskolēniem un studentiem, kura ietvaros dalībnieki var iegūt jaunas zināšanas par uzņēmējdarbību vai pārbaudīt jau esošās reālās simulācijās. Konkursu organizē Banku augstskolas Studējošo pašpārvalde sadarbībā ar Banku augstskolu, Tet, Nordic Group un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru. Komandas sacenšas savā starpā ne tikai par “Biznesa Guru 2021” titulu, bet arī par vērtīgām balvām no pasākuma atbalstītājiem savas uzņēmējdarbības turpināšanai. Konkursa galvenā balva joprojām tiek turēta noslēpumā, saistībā ar balvas nozīmi turpmākajā konkursa norisē.